Nytårsbraget

25. jan. 2025

Sidste sæson oplevede vi operettekompagniet med Nytårsbraget, hvilket var en fantastisk oplevelse. Vi gentager derfor succesen.

Billetter er endu ikke i salg

Guldsalen, Borgerforeningen, Ramsherred 4, 5700 Svendborg

Billetter endnu ikke i salg

25. jan. 2025

OperetteKompagniet

MEDVIRKENDE:

Thomas Peter Koppel, Carol Conrad, Bo Kristian Jensen, Vibeke Kristensen

Om forestillingen

I Gilbert & Sullivans operette HMS Pinafore, er kaptajnens datter, Josephine, forelsket i den simple sømand Ralph Rackstraw. Josephines far har dog til hensigt, at hun skal gifte sig med admiralen, Sir Joseph Porter. Josephine overholder sin fars ønsker i starten, men snart erklærer hun og Ralph deres kærlighed til hinanden og planlægger til sidst at stikke af. Kaptajnen opdager denne plan, men som i mange af Gilbert- og Sullivan-operaerne ændrer en overraskende afsløring tingene dramatisk nær slutningen af historien.

Nu vender Figaros og Den Ny Opera skuden, og i denne nye version har det gamle sejlskib været igennem en større ombygning og er nu på vej ud i verdensrummet som His Majestys Spaceship Pinafore.

Gilbert & Sullivans dejlige musik og fjollede handling er selvfølgelig stadig med ombord, og det gælder naturligvis ikke mindst Admiralens vise. Men det hele tilsættes Figaros’ helt specielle komik og musikalitet.

Garanti for en både morsom og musikalsk aften i Borgerforeningen.

Billetter endnu ikke i salg