Skab en fortryllende atmosfære omkring familiens stunder

Vi tror på, at teateroplevelser kan være en kilde til glæde og forbindelse for familier. Vi lægger som teaterforening stor vægt på at skabe sæsoner, hvor vi nøje udvælger forestillinger, der appellerer til alle aldre. Vores mål er at give familier mulighed for at samles omkring kunsten, dele smil, undren og eftertanke sammen.

Ved at tilbyde forestillinger, der er tilgængelige for hele familien, håber vi at styrke båndene og skabe en tradition, hvor teater bliver en glædelig del af familielivet.

Velkommen til en sæson fyldt med fælles teateroplevelser for alle generationer!

Skatteøen

Svendborg Teater 7. februar 2024, kl .18.00

skatteøen_edited.jpg

Til tonerne af Sebastians musik og udødelige sange føres vi ud på det Caribiske hav blandt eneboere, pirater og søulke og med en led sørøver ved navn John Silver lige i hælene.

Historien om den eventyrlystne teenager Jim Hawkins tager sin begyndelse i 1745 på kroen Admiral Benbow, som drives af Jims mor, Mrs. Hawkins. Da den gamle sørøverkaptajn Bill Bones ankommer med en mystisk rejsekiste, finder Jim et skattekort i kaptajnens gemmer, og eventyret kan begynde. Kaptajn Flints skat skal findes, og sammen med doktor Livesey og godsejer Trelawney tager Jim afsted på det gode skib Hispaniola.

Med som besætning er en flok farlige pirater og deres leder, John Silver, forklædt som skibskok. Et sandt eventyr og et medrivende kapløb om skatten tager sin begyndelse.

Glæd jer til en hæsblæsende skattejagt og et genhør med sange som Sørøversangen, Hispaniola, Ostesangen, Admiral Benbow og ikke mindst Fuld af nattens stjerner

Flotte fotos fra forestillingen

foto: Gudmund Thai